- 11 kwietnia, 2025
- Autor: stowarzyszenie@lgdziemiapszczynska.pl
- Kategorii: Aktualności, Ogłoszenia 2025
Ogłoszenie nr 4/2025
z dnia 11.04.2025 r.
nr ogłoszenia w systemie PUE ARiMR: 420121
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Ziemia Pszczyńska” zwane dalej LGD w uzgodnieniu z Zarządem Województwa Śląskiego ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy na operacje w zakresie:
Rozwój przedsiębiorczości, w tym rozwój biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (skrót: rozwój DG) w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent wdrażanie LSR
Podmiot właściwy w sprawie wyboru i oceny operacji:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Ziemia Pszczyńska”, ul. 3 Maja 11, 43-200 Pszczyna
Podmiot właściwy w sprawie o przyznanie oraz wypłatę pomocy:
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Departament Terenów Wiejskich, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice
Przedmiot naboru wniosków o przyznanie pomocy:
Nabór wniosków o przyznanie pomocy jest prowadzony w zakresie Rozwój przedsiębiorczości, w tym rozwój biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (skrót: rozwój DG) w ramach PS WPR dla interwencji I.13.1 LEADER/RLKS – komponent wdrażanie LSR.
Nabór ma na celu realizację Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemia Pszczyńska” na lata 2023-2027 (zwanej dalej LSR) poprzez Przedsięwzięcie P.2.4 Rozwijanie działalności gospodarczej w ramach wsparcia zielonej i błękitnej gospodarki w ramach Celu C.2 Zrównoważony rozwój obszaru LSR odpowiadający na wyzwania XXI wieku.
Nabór wniosków o przyznanie pomocy prowadzony jest na podstawie regulaminu naboru wniosków nr 4/2025.
Podmioty uprawnione do ubiegania się o przyznanie pomocy na wdrażanie LSR w ramach naboru wniosków nr 4/2025:
Wnioskodawcą może być:
- osoba fizyczna wykonująca działalność gospodarczą,
- osoba prawna,
- jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o przyznanie pomocy:
Wnioski o przyznanie pomocy należy składać od dnia 28 kwietnia 2025 r. godz. 00.00 do dnia 14 maja 2025 r. godz. 23.59.
Złożenie lub wycofanie wniosku o przyznanie pomocy odbywa się za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE), prowadzonej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Limit środków przeznaczonych na udzielenie wsparcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy nr 4/2025:
Limit środków wynosi 200 000,00 €.
Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o przyznanie pomocy, procedury wyboru i oceny operacji oraz LSR na lata 2023-2027:
Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy nr 4/2025 wraz z załącznikami do regulaminu stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia o naborze wniosków.
Procedura wyboru i oceny operacji finansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego Na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) oraz Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemia Pszczyńska” na lata 2023-2027 znajdują się na stronie internetowej LGD: https://lgdziemiapszczynska.pl/
Czas i miejsce udzielania doradztwa:
Doradztwo jest bezpłatne i prowadzone przez pracowników biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemia Pszczyńska”, osobiście w biurze LGD od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 14:00.
Doradztwo nie jest punktowane w ramach Kryteriów wyboru operacji.
Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków o przyznanie pomocy nr 4/2025 można uzyskać:
- osobiście w biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemia Pszczyńska”: ul. 3 Maja 11, 43-200 Pszczyna
- za pośrednictwem e-maila: biuro@lgdziemiapszczynska.pl
- pod numerem telefonu: 32 210 02 12, +48 787 688 895
Wszystkie niezbędne dane kontaktowe znajdują się również na stronie internetowej LGD w zakładce „Kontakt”.
W sprawach dotyczących funkcjonowania systemu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ARiMR
należy się kontaktować z:
Centrum Pomocy ARiMR
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Tel.: 22 595 02 50
E-mail: arimr_hd@arimr.gov.pl
https://pomoc.arimr.gov.pl/secure/Dashboard.jspa
Ważne!
Każdy wnioskodawca proszony jest o przesłanie na adres e-mail biuro@lgdziemiapszczynska.pl potwierdzenia wysłania wniosku poprzez PUE ARiMR lub pliku w formacie PDF, który generuje się po wysłaniu wniosku. Pozwoli to na lepszą kontrolę wniosków „wchodzących do systemu”.
Dokumenty do pobrania:
Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy:
Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy nr 4/2025 – POBIERZ
Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy nr 4/2025 – AKTYWNY PDF
Załączniki do Regulaminu naboru wniosków o przyznanie pomocy:
Załącznik nr 1 – Instrukcja logowania do Platformy Usług Elektronicznych;
Dokumenty do Wniosku o Przyznanie Pomocy (WoPP)
Załącznik nr 2 – Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy
Załącznik nr 4 –pomocniczy załącznik do instrukcji do WoPP
Załącznik nr 6 – załącznik nr 2 do WOPP – oświadczenie o kwalifikowalności VAT
Załącznik nr 7 – załącznik nr 3 do WOPP – szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym
Załącznik nr 9 – załącznik nr 5 do WOPP – Oświadczenie małżonka Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o przyznaniu pomocy
załącznik nr 10 – załącznik nr 6 do WOPP – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej
Załącznik nr 16 –informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania
Dokumenty do Umowy o Przyznanie Pomocy (UoPP)
załącznik nr 11 – formularz UoPP
Załącznik nr 12 – załącznik nr 1 do UoPP „Biznesplan”
Załącznik nr 13 – załącznik nr 2 do UoPP „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych”
Załącznik nr 14 – załącznik nr 3 do UoPP „Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością”
Załącznik nr 15 – Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027
Dodatkowe dokumenty:
Załącznik nr 17 – Instrukcja powiadamiania sms
Załącznik nr 18 – Instrukcja ustanawiania Pełnomocników
Załącznik nr 19 – Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027.
Uwaga!
Do Wniosku o Przyznanie Pomocy można dołączyć maksymalnie 10 załączników. Rekomendujemy łączenie kilku załączników w jeden plik PDF lub ich kompresję do ZIP. Takie rozwiązanie pozwoli na sprawniejsze przesłanie plików poprzez PUE ARiMR, analizę dokumentacji i ułatwi proces oceny wniosku.