Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska

SZKOLENIE DLA PRZEDSTAWICIELI LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA

W dniu 11 września 2012 r.  odbyło się szkolenie dla przedstawicieli lokalnych grup działania z zakresu wypełniania wniosku o przyznanie pomocy w ramach działania „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" – małe projekty

Organizatorem szkolenia był Wydział Terenów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Szkolenie przeprowadzono w celu omówienia zmian w działaniu "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" dla małych projektów wynikających z ostatniej nowelizacji rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 9 marca 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" objętego PROW 2007-2013. Podczas szkolenia przedstawiciele Wydziału Terenów Wiejskich omówili formularz wniosku o przyznanie pomocy, w szczególności zakresy pomocy, koszty kwalifikowane, beneficjentów pomocy, poziom dofinansowania. Przedstawiono również najczęściej pojawiające się błędy we wnioskach o przyznanie pomocy, które wychwytywane są podczas ich weryfikacji. Po części teoretycznej przećwiczono wypełnienie wniosku na konkretnych przykładach.

W szkoleniu wzięło udział 22 przedstawicieli lokalnych grup działania z terenu województwa śląskiego. W tym dwóch pracowników Stowarzyszenia LGD "Ziemia Pszczyńska".

Źródło:www.prow.slaskie.pl